Donderdag 
Indian Valley, 6 juli 2006

Vandaag was weer een heel erg drukke kampdag.

Na het krikken en krakken en het ontbijt kwam het Opperhoofd weer even langs om ons te feliciteren dat wij nu toch echt wel echte Indianen waren geworden. Nog vlug hebben we even naar de ruzie tussen hem en de burgemeester gevraagd. Meer dan dat ze tijdens de buffeljacht tijdens de regen in een grot met rare tekens hadden geschuild en de ruzie na een donderslag begonnen was wilde het opperhoofd niet vertellen.

Weermannenspel
Na het bezoek van het opperhoofd zijn wij naar het bos gelopen om daar het weermannenspel te spelen. Bij dit spel moesten wij proberen om 4 weermannen (de regenmaker, de dondermaker, de mistmaker en de sneeuwmaker ten stoppen voordat zij het weer op kamp konden beïnvloeden. Het moest natuurlijk wel mooi weer blijven voor de Bonte Avond.

Toen we alle weermannen tegengehouden hadden en terug liepen naar het clubhuis kwamen we een heel erg vreemde tekening op een rol tegen. Deze tekening leek wel heel erg op een rebus. Omdat de tekeningen er wel heel erg indiaans uit zagen hebben we de rol maar mee terug genomen naar het kampterrein.

Postenspel
Nu we ervoor hadden gezorgd dat het goed weer zou blijven en de konden we mooi hier mooi van gaan genieten. We werden in groepjes verdeeld en gingen weer een paar leuke posten langs.

Maar voordat we konden beginnen kwam de medicijnman nog even langs voor een bezoekje. Wij hebben hem meteen de rol met de rebus laten zien die we tijdens het weermannenspel hadden gevonden en hij kon ons bevestigen dat de tekens inderdaad indiaans waren. Maar omdat de tekens wel zo oud indiaans was moest hij de rol beter bestuderen voordat hij deze kon vertalen. Toen de medicijnman weer weg ging konden we eindelijk beginnen met het postenspel.

Stormbaan maken
Samen met Gemoedelijke Beer en Doelgerichte adder hebben wij verschillende obstakels voor een speciale indianenstormbaan gemaakt.

Winkelen
Met Goedaardige Otter, Ordelijke Springrat en Hardwerkende Olifant zijn we naar de stad geweest om het laatste beetje zakgeld wat we nog hadden op te maken.

Spellen
Met Verstrooide Vleermuis en Hulpvaardige Strandloper hebben we verschillende leuke indianen spellen gedaan.

Bonte avond voorbereiden
Bij Slordige Panter hebben we de Bonte avond voorbereid. Zodat deze een groot succes zou worden.

Bonte avond en disco
Na het avond eten wat wij dit keer allemaal lusten omdat we dit zelf hadden mogen bedenken. Zijn we begonnen aan de klapper van het zomerkamp: de Bonte Avond.

Tijdens de bont avond hebben we verschillende leuke liedjes, sketches, uitdagingen en rechtzaken gezien. Vooral de verschillende uitdagingen die de verschillende stafleden moesten doen waren wel heel erg leuk.

Helaas bleek wel dat er vanochtend tijdens het weermannenspel iets niet helemaal goed gegaan was. Want halverwege de bonte avond begon het met regenen. Wij hebben toen heel erg snel de slaapkamer van de meiden moeten opruimen en ombouwen om daar met de bonte avond verder te gaan.

Gelukkig was de bonte avond binnen net zo gezellig als buiten. Omdat het zo gezellig was hebben we de bonte avond aan het eind ook maar omgedoopt tot een ware gezellige disco!

Tweede bezoek medicijnman
Helaas konden we niet de hele nacht door disco-en en moesten we weer naar bed. Gelukkig kregen we voor het slapen gaan nog een verhaaltje voorgelezen en kwam de medicijnman nog even langs met de vertaling van de rol die wij tijdens het weermannenspel gevonden hadden. De burgemeester en het opperhoofd waren volgens hem bezeten door boze geesten. En als wij de ruzie wilde oplossen, dan moesten wij hen samen aan het lachen maken.



[ reactie toevoegen ]
( 111 keer bekeken )


Home

Telegrammen

Kampboekje
Data en tijden
Bagagelijst
Diverse
Contactgegevens
Routebeschrijving

Scouting Made
Scouting Zaltbommel

Gastenboek

Totemnamen


Samendraaien
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag

prom dresses
19/4/11, 08:01

super Sheath Column Style...